The impact of digital
leadership on teachers’ technology integration during the COVID-19 pandemic in
Kuwait.
Abstract
When
the education system was overwhelmed by the COVID-19 pandemic, school
principals had to take on the mantle of digital literacy by ensuring that
teachers and learners attained and utilized digital tools and platforms. This
study aims to explore the impact of digital leadership among school principals
on teachers’ technology integration during the COVID-19 pandemic in Kuwait.
This quantitative study used two surveys, the Principal Technology Leadership
Assessment, and the Teacher Technology Integration Survey. The sample consisted
of 113 school principals and 404 teachers from public elementary schools in
Kuwait. The study revealed that digital leadership among school principals had
a positive impact on teachers’ technology integration during the COVID-19
pandemic. Discussion and implications for policymakers, school principals, and
future research are introduced. Keywords: digital leadership, technology
integration, school principals, Kuwait, COVID-19
เมื่อระบบการศึกษาถูกครอบงำโดยการระบาดใหญ่ของ
COVID-19
ผู้อำนวยการโรงเรียนต้องรับหน้าที่ของการรู้หนังสือดิจิทัลโดยทำให้แน่ใจว่าครูและผู้เรียนบรรลุและใช้เครื่องมือและแพลตฟอร์มดิจิทัล
การศึกษานี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อสำรวจผลกระทบของภาวะผู้นำทางดิจิทัลในหมู่ผู้บริหารโรงเรียนต่อการบูรณาการเทคโนโลยีของครูในช่วงการระบาดใหญ่ของโควิด-19
ในคูเวต การศึกษาเชิงปริมาณนี้ใช้แบบสำรวจ 2 แบบ ได้แก่
การประเมินความเป็นผู้นำด้านเทคโนโลยีหลัก และแบบสำรวจการรวมเทคโนโลยีของครู
กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยผู้บริหารโรงเรียน 113 คน และครู 404 คน
จากโรงเรียนประถมศึกษาของรัฐในคูเวต
ผลการศึกษาพบว่าภาวะผู้นำทางดิจิทัลในหมู่ผู้บริหารโรงเรียนส่งผลดีต่อการบูรณาการเทคโนโลยีของครูในช่วงการระบาดของโควิด-19
มีการแนะนำการอภิปรายและความหมายสำหรับผู้กำหนดนโยบาย ผู้อำนวยการโรงเรียน
และการวิจัยในอนาคต คำสำคัญ: ภาวะผู้นำทางดิจิทัล การบูรณาการเทคโนโลยี
ผู้อำนวยการโรงเรียน คูเวต COVID-19
Munirah Khalid AlAjmi.
The impact of digital leadership on teachers’ technology integration during the
COVID-19 pandemic in Kuwait, International Journal of Educational Research
(2022), https://doi.org/10.1016/j.ijer.2022.101928
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น